Soru:
Çift cidarlı cam kupa sıvıyı gerçekten sıcak tutar mı?
Thierry Lam
2012-10-17 08:14:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bunun gibi çift cidarlı cam kupalar gördüm bir ve bunun sıvıyı sıcak tutmaya gerçekten yarayıp yaramadığını merak ediyorum.

enter image description here

Değilse, sadece görünüş ve pazarlama dönüşü için mi?

İki duvar arasında boşluk mu var? İçeceği daha uzun süre sıcak tutmaya yardımcı olur mu?

Çift cidar ve / veya vakum var olsun ya da olmasın, bardağa yaklaşık beş dakika boyunca sıcak su dökmek (soğuk bardak ilk su partisinin sıcaklığını hızla düşürdüğü için genellikle iki kez yaparım) sıvının daha uzun süre daha sıcak kalmasına yardımcı olur .
Yedi yanıtlar:
Laura
2012-10-17 22:44:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet, işe yarıyorlar.

Sıvıyı sıcak tutmak için çalışmanın nedeni, hava cebinin sıvıdan bardağa ısı transferini elinize yavaşlatmasıdır. Havanın cama göre daha düşük ısı iletkenliği vardır, bu da içeceğinizden kaynaklanan ısı kaybını yavaşlattığı anlamına gelir. ( Havanın ısıl iletkenliği 0,024 W / m / ° C iken camın ısıl iletkenliği camın türüne bağlı olarak 0,96 - 1,3 W / m / ° C arasındadır.) modern evlerdeki pencerelerin genellikle çift camlı olmasının nedeni aynıdır.

Cam katmanları arasındaki boşluk bir boşluk değildir.

Bununla birlikte, cam çift duvarlı termoslar çoğunlukla havalı göründükleri için popülerdir (havada asılı duran sıvının optik yanılsamasını verirler). Birincil endişeniz içeceğinizi olabildiğince uzun süre sıcak tutmaksa, ısıyı camdan çok daha uzun süre koruyan çift duvarlı paslanmaz çelik bir termos kullanmak daha iyidir. MargeGunderson da haklı - termosları malzemeden bağımsız olarak sıcak / kaynar suyla birkaç dakika önceden ısıtmak içeceğinizi içine koymadan önce çayınızı oda sıcaklığındaki termoslara dökmekten daha iyidir.

Havanın ısıl iletkenliği muhtemelen karşılaştırılacak doğru şey değildir - konveksiyonun baskın olmasını bekliyorum - ama buradaki ilke elbette doğrudur.
@Jefromi [Doğru Termos marka termoslarda olduğu gibi duvarlar arasında boşluk varsa haklısın. :)] (http://www.pa.msu.edu/sciencet/ask_st/031997.html) Cam duvarlı yalıtımlı kaplarda bir vakum olduğunu * sanmıyorum *, ama beni şimdi merak ettiriyorsunuz ve Şu anda kesin bir cevap bulamıyorum.
Hava olduğundan oldukça eminim ve bunu söylüyorum - eğer orada hava olduğu için, kondüksiyon muhtemelen iletime baskındır, çünkü hava genellikle konveksiyonda iletimden çok daha iyidir. Dolayısıyla, havanın ısıl iletkenliği mutlaka ilgili değildir, ancak hava konveksiyonu bile camdan iletimden çok daha az ısı transferi olacaktır.
@Jefromi Evet, haklısınız; jetlagged beynim bugün kelimeleri düzgün kullanmıyor. Sanırım aynı sayfadayız. Cevabımı daha iyi açıklamak için düzenlemek isterseniz, çekinmeyin.
Martin
2012-10-17 09:06:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bu ürünü bilmediğim için, yalnızca sağduyu ile cevap verebilirim:

Hava, camdan çok daha iyi bir yalıtkan olmalıdır, bu nedenle (iyi) vakum olmasa bile, yalıtım oldukça iyi çalışmalıdır.

Akılda tutulması gereken bir nokta, Wikipedia makalesinde vakum şişeleri ile ilgili olarak bahsedilenler

Isı transferi Termal radyasyon, balon yüzeylerinin gümüşlenmesiyle en aza indirilebilir

ve normal bir vakumlu şişenin yarı saydam olmadığını gözlemleyerek. Bu, cam hiçbir şekilde kaplanmadığından radyasyon nedeniyle bir miktar kayıp bekleyeceğim anlamına geliyor.

İki kahve presi tenceremiz var. Biri çift cidarlı ve diğeri olmayan. Çift cidarlı olan, kahveyi daha uzun süre sıcak tutar.
Konveksiyon nedeniyle yaklaşık 5 mm'nin cam ayırma için ideal olduğu ortaya çıktı. Açıkçası fotoğraflardan söyleyemem, ancak en azından bir miktar yalıtım etkisi, vakum veya basınç altında izin verecek kadar onlarınki gibi görünüyor. Evlerde çift camlı pencerelerle aynı prensip. Orada bazen boşluğu Argon gibi ağır bir gazla doldururlar. Bu biraz daha yardımcı olur.
TFD
2012-10-17 09:20:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Çift cidarlı paslanmaz çelik kupa kullanıyorum. Çok iyi çalışıyor ve 500 ml suyu bir saatten fazla sıcak tutuyor ve yine de normal bir kupa gibi tutuyor. Duvarlar hava ile ayrılmış, boşluk yok

Camda daha fazla ısı kaybı olmasını beklerdim, ancak yine de iyi performans göstereceğini hayal ederdim. Son yıllarda Çin'de çift cidarlı camın popülerliğini fark ettim. Bütün gün çaylarıyla dolaşmayı severler, bu yüzden yeterince işe yaramalıdır

chloe2404
2015-08-13 14:43:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Aslında bunu şimdi okulda yapıyorum, termal kap onu sıcak tutuyor, çünkü daha iyi bir yalıtkan, yani ısıyı fazla aktarmıyor. Böylece ısı fincanda kalacak ve havaya yayılmayacak, hava cebi ısı transferini yavaşlatacak.

Almak için bu tür bir fincan tavsiye ederim. çalışmak veya sadece sıcak tutmak.

Yiquanone
2018-07-07 20:43:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

İç ve dış cam arasında termal bir kırılma olmadığından sıvının ısısı, sanki iki kat büyük bir fincanmış gibi camdan geçecektir, bu nedenle ön ısıtma kabı yardımcı olmalıdır.,

Tecrübeli Tavsiyeye Hoş Geldiniz! **; -) ** [Bu cevap] (https://cooking.stackexchange.com/a/27878/34942) bunu zaten belirtiyor.
Geodoctor
2019-02-22 03:39:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Isı, iletim, konveksiyon, buharlaşma ve radyasyon yoluyla bir nesneden diğerine aktarılır. # 3, içeride aynalı / gümüşlenmiş cam olan okula getirdiğim eski termosların anahtarı olan radyasyondan söz eden tek kişi. Ayrıca onları düşürürseniz paramparça oldular, bu da kimse kırılmış bardak içmek istemediği için popülaritelerini önemli ölçüde düşürdü! Aynalı / gümüşlenmiş yüzey, kızılötesi spektrumda ışıktan oluşan radyan ısıyı tekrar sıvıya doğru yansıtarak çalışır. Vücudunuzdan çıkan kızılötesi ısıyı "gören" filmlerde ve orduda kullanılan gece görüş gözlüklerini düşünün. Şimdi satılan ince, gümüş, acil durum "battaniyeleri" aynı şekilde çalışır ve vücut ısınızı size geri yansıtır. Kahvenizi en uzun süre sıcak tutmak için 3 yolu da engellemek istersiniz. Çift cidar, iletim ve konveksiyon yoluyla ısı transferini azaltır. Vakumlu bir orta tabaka ideal olarak bu iki işlemi daha uzun süre bloke eder, çünkü vakumda ısıyı aktaracak molekül yoktur. Çift çelik duvarlı kupaların daha iyi çalıştığına dair ilginç yorumlar. Bence çeliğin, cam veya seramikten daha iyi bir ısı iletkeni olduğunu düşünüyorum (yapısında küçük "mikro kabarcık" hava cepleri olabilir). Hızlı ısı transferi için ÖZELLİKLE kullanılan araba radyatörleri, klimalar, dizüstü bilgisayarlar ve bilgisayarlardaki çelik kanatları düşünün! Son olarak, taze bir fincan sıcak kahvenizden çıkan buhar (bu onu çok güzel gösterir!), Kahve ve hava arayüzünde, enerjik su molekülleri gevşeyip havaya fırlarken buharlaşmadır. Buharlaşma, kahvenizden buharlaşan gram su başına 540 cal büyük bir ısı emer. Kahvenin, gram başına sadece 80 cal olan daha soğuk bir yüzeyle (iletim) doğrudan temas ederek ısıyı kaybetmesinden çok daha hızlıdır. Basit bir kapak burada buharlaşmayı keser. Ama sonra yine de soğutucu kapak yüzeyinin alt tarafında yoğunlaşarak 540 kaloriyi kapağa veriyor. Ancak bu yine de odadaki havanın tamamını kaybetmekten daha iyidir. Dolayısıyla, en iyi kahve bardağı, en düşük ısı transfer oranına sahip, katmanlar arasında vakum VE kapaklı çift cidarlı bir malzeme olacaktır. Aslında, bir faktör daha belirtmedim. Kahveden fincanın dibine iletilen ısı, bardağın başka bir katı maddeyle fiziksel olarak temas ettiği tek yer olan masa yüzeyine. Bu nedenle, tüm kahve fincanlarının alt kısmında yükseltilmiş bir dudak bulunur, çünkü bu, masaya değen kahve fincanı miktarını azaltır. Uç noktalarda, fincanınızı yüzey temasını% 90 veya daha fazla azaltacak küçük çivili bacaklarla yapabilirsiniz! Daha da ileri gitmek için, Sharks TV programında gösterilen iki mucit, başlangıçta kahveden ısıyı emen ve ardından kahvenin sıcaklığı düştükçe yavaşça kahveye geri bırakan küçük küpler tasarladı. evet, BS'm Biyomedikal Mühendisliğindeydi. Ve şimdi bir doktor olarak ısı transferi, hipertermi ve hipotermiyi tedavi etmenin anahtarıdır.

user27461
2014-10-02 14:25:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

evet, çünkü cam arasındaki boşlukta parçacık yok.

Bu kupaların duvarlar arasında boşluk olduğunu düşünmek için hiçbir sebep yok. OP'deki bağlantı kesildi, ancak bu çok benzer bir ürün, muhtemelen aynı ürün ve markanın daha yeni bir sürümü [activiTEA] (http://www.adagio.com/teaware/activiTEA.html?gclid=Cj0KEQjwtb6hBRC_57Pvyfn66LsBEiQAtlFVu- p_m-iHrrQev17xvZiGMGXC0HDjFTHZs9a-YduX88caAh7P8P8HAQ). Videoda bile bir boşluktan söz edilmiyor.


Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...